دوشنبه، دی ۲۶، ۱۳۸۴

درس گرفتن از اشتباه

می دونید یکی از عوامل موفقیت چی ؟
اینه که اگه انسان اشتباهی کرد از اشتباه خودش درس بگیره و سعی کنه دیگه اون اشتباه رو تکرار نکنه .
خیلی از ادم ها رو دیدم که اشتباهی رو مرتکب می شن ولی به جای اینکه با شهامت بگن اشتباه کردیم شروع می کنن به توجیه کردن کارها و صد تا پیغمبر و امام ردیف می کنن که ما اشتباه نکردیم !!
از خودم شروع می کنم :
زندگی من از وقتی که دست راست و چپ خودم رو شناختم پر بوده از حادثه ها و ماجراها و مسائل مختلف و تو این مدت هم اشتباه زیاد کردم ولی هر دفعه سعی کردم از اشتباه خودم درس بگیرم و دیگه اون اشتباه رو تکرار نکنم .
از تجربه کردن هم تو زندگیم نترسیدم و در کل آدم رسیک پذیری هم هستم .
به کارهایی هم دست زدم که وقتی الان یادم میافته مو به تنم سیخ می شه !! ولی همیشه درس گرفتم . حتی بعضی از مواقع تو تنهایی خودم فکر لحظه های گذشته رو می کنم و با مرور کردن دوباره اونا تو ذهن خودم دنبال نکته ای می گردم تا می تونستم بهتر کنترل می کردم اوضاع و احوال رو .

متنفرم وقتی کسی تو ضمیر خودش می دونه اشتباه کرده و تو زندگی خودش حتی داره به خودش لطمه می زنه ولی حرف حساب و منطق سرش نمی شه و ابلهانه و احمقانه سعی در توجیه کردن کار خودش داره و جالب اینجاست تو خیلی از مواقه برای اینکه اثبات کنه اشتباه نکرده دوباره اون کار خطا رو انجام می ده !!

اگه اشتباهی می کنی بهتره بری درسی از اون اشتباه و خطا بگیری تا دیگه اونو تکرار نکنی .این یعنی موفقیت.

همیشه از سنت متنفر بودم و هستم . حالم هم از عقاید پوچ و نابود کننده سنتی به هم می خوره و تا تونستم ازش فرار می کنم و وقت عزیز خودم رو که می تونم صرف شاد تر کردن لحظات خودم و پیشرفت کردن خودم اختصاص بدم با بحث های بیهوده عهد دقیانوسی تلف نمی کنم . با اینکه خیلی از مردم ما دارن از همین سنت ها و مرسومات و افکار ابلهانه ضربه می خورن به جای اینکه از اون درس بگیرن دوباره با بی شرمی تمام روی عقاید خودشون پافشاری می کنن !!
این یکی از درس هایی هستش که من گرفتم چون متوجه شدم که آدم های ابله و احمق تو این جامعه زیاد هستند و اگه مشکلات اقتصادی از یک طرف داره خوردشون می کنه همین عقاید مزخرف هم از طرف دیگه داره ضربه مهلکی به اونا وارد می کنه .

ارزش زیادی به وقت خودم قائل هستم و دوست دارم تو زندگی خودم لحظه هایی برای خودم, برای نیاز خودم, برای روح خودم, برای ذهن خودم ,برای تمایلات خودم , برای کسانی که برای من ارزش دارن قائل بشم . برای همین بعضی از مواقع نصفه شب کاری رو انجام می دم که باید صبح انجام بدم.تا تو روز کمی زمان بدست بیارم!!
هفته قبل از نظر کاری , هفته سنگینی برای من بود . چند روز پیش دیدم من تو حسابم 200000 تومن کسری دارم . باورش برای من سنگین بود . و طبق حساب های من نباید ضرر می کردم
خلاصه باید قبول می کردم که ضرر دادم!! خوب یک روز بعد از اینکه متوجه این موضوع شدم تمام دفاتر حسابداری خودم مثله دفاتر روزنامه و معین و کل رو آوردم اتاق خودم و شروع کردم به حساب و کتاب !!
ساعت ها طول کشید ولی به نتیجه های جالبی رسیده بودم . حساب خودم رو صفر کردم و دفاتر خودم رو به قولی ریفرش کردم .
جالب اینجاست که این ضرر فقط به خاطر اشتباه نوشتن رقم یکی از فاکتورهای خودم رخ داده بوده !!! به همین راحتی !!!
خوب باید از جیب خودم می دادم !! ولی بین خودمون بمونه تا ته ماحتتم !! سوخت ولی منطقی قبول کردم که اشتباه کردم و دیگه هیچ موقع این اشتباه رو تکرار نمی کنم .

شب همتون بخیر.
همیشه شاد.