سه‌شنبه، تیر ۱۳، ۱۳۸۵

مواد غذایی

من خیلی شکمو تشریف دارم . و باورتون نمی شه که چقدر می خورم . البته واسم سخت نیست که خودمو کنترل کنم ولی در کل از خوردن لذت می برم و اصلا اهل تعارف و این مزخرفات نیستم . این موضوع که اصلا تعارفی نیستم تو خیلی از جاها کمکم کرده . یکی اینکه خیالم راحته که کسی به من تعارف نمی زنه !!! و یکی هم اینکه از همه امکانات اونم در حد توان و خفه شدن !!! استفاده می کنم .
و همیشه شکر گذار خدا هستم که هر چیزی رو هر چقدر که دلم می خواد میخورم ولی چاق نمی شم .
البته واسه همه طبیعی هستش که همیشه پیش عزیزانشون راحت هستند و این موضوع هم برای من مستثنا نیست .
حالا این بین اصلا طبیعت بدنم با غذاهای غیر خونگی سازگار نیست و واسم خیلی پیش اومده که با اجازتون راهی بیمارستان بشم !!!! همیشه سعی میکنم که از غذای خونه استفاده کنم تا اینکه بخوام از غذای بیرون استفاده تا هم پولم برم و هم جونم .

از طرف دیگه خرید جنس درست و سالم هم برای درست کردن یه غذای خوشمزه ضروری هستش و تو این مملکت که هیچ چیز سر جاش نیست اگه کمی بخوای گاگول بازی دربیاری کلاه آدم پس معرکس !!!
خرید درست و منطقی هم یکی از مسائلی هستش که باید واقعا حساسیت زیادی به خرج داد مخصوصا اگه تو رده مواد غذایی باشه .

چند روز پیش واسه خرید سوسیس و کالباس و ... رفتم به مغازه ای که تا حالا از اون خرید نکرده بودم . جریان از این قرار بود که همیشه از نمایندگی رسمی خرید می کنم ولی خوب امروز نشد و مجبور شدم از این مغازه چیزس رو که می خوام تهیه کنم .
همه چیز درست بود . تاریخ تولید و ... ولی وقتی رسیدم خونه و شروع کردم با کمک خواهرم به درست کردن غذا . دیدم که همه اجناس !!! مشکل دارن و به قول شما دوستان خرابه !!!

واسه همین به سمت مغازه رفتم و جنس رو با کمال کم رویی کوبیدم تو صورت فروشنده !!!
فروشنده : اینا تازه اس من عوض نمیکنم .
فدات شم اینا رو برو به کسی بگو که هیچی سر در نمی اره نه به من که یه عمر دارم با همینا سرو کله می زنم .
فروشنده : بردار ببر . عوض نمی کنم .
من نخواستم عوض کنی . وجه همه رو اخ کن !!!
فروشنده : اینجا هر روز مامور بهداشت می اد و سر میزنه و اینا مشکلی ندارن .
مطمئنی ؟
فروشنده : بله . حالا بفرمائیدبیرون .
منم موبایلمو دراوردم و شماره موبایل مهندس با... رئیس کل بهداشت و درمان تهران رو گرفتم .
فروشنده : به کی زنگ می زنی ؟!!
پدر سگ الان می فهمی . وقتی فردا مغازت پلمپ شد اون موقع متوجه می شی که فروشنده باید جنس درست به مشتری بده .
فروشنده : الکی می گیری.
خلاصه فروشنده وقتی دید قضیه جدی هستش .پول همه رو از کشو دراورد و گذاشت رو ترازو و گفت خداحافظ.
گفتم خیلی پستی . شاید به جای من یه کارگر که از صبح تا شب کار کرده و هشت هزار تومن دراورده اومده خرید . تو اصلا به فکر اون نیستی که می خواد ببره اینا رو بده به خانوادش .

خلاصه اینکه سر منم که یه عمر با موادغذایی دارم سرو کله می زنم رو هم کلاه میزارن وای به حال کسی که بخواد کمی تو این جامعه سستی به خرج بده و ... .

چند تا نکته می گم همیشه به خاطر داشته باشید :

ژانبون مرغ بین همه کالباس ها و ... سالمترین هستش چون که درصد زیادش فیله مرغ هستش.
سعی کنید تا جایی که می تونید اصلا اصلا از سوسیس های معمولی و کوکتل های معمولی استفاده نکنید .
همیشه از مارک های معتبر و نمایندگی های اونا خرید کنید .
موقع خرید سوسیس و ... به نایلکس پیچیده شده دور اون و بسته بندی اون توجه کنید اگه شل و به قولی وا رفته بود حتی اگه تاریخ درج شده هم درست بود نخرید .
تحت هیچ شرایطی گوشت چرخ کرده و یا ... نخرید.
هیچ موقع رون و سینه مرغ رو نخرید و همیشه از فروشنده مرغ تازه روز رو بخوهید .
سعی کنید خودتون جوجه رو حاضر کنید .
هیچ موقع از کباب ها و کتلت ها و ... یخ زده وبسته بندی استفاده نکنید .
آب میوه خالص و بدون شكر، منبع غذایی ایده آلی برای ویتامین ها و مواد معدنی است و استفاده از آن برای جایگزینی مایعات از دست رفته بدن، بسیار مناسب است.
زیاد سوسیس و کالباس مصرف نکنید چون اغلب فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس و کالباس مواد مغذی همچون پروتئین خالص وجود نداشته ولی موادی مانند فسفات، نیترات، نمک، چربی و ... که برای سلامت بدن مضر است به وفور یافت می‌شود

یک پیشنهاد : به جون من نباشه به جون شما خوردن نیمرو و گوجه و خیار شور به همراه سبزی و ماست خیار!!! و سالاد شرف داره به غذای بیرون و ... .
زیاد بخورید ولی سالم .

همیشه شاد باشید.