سه‌شنبه، دی ۱۲، ۱۳۸۵

شناخت توانایی ها و ناتوانایی ها

این چند وقته انقدر درگیر مسائل و کار بودم که به جرات میتونم بگم که تو هیچ برحه ای از زندگی خودم انقدر درگیر نشده بودم .
البته ناگفته نماند که به خیلی از توانایی های خودم و حتی ناتوانایی های خودم پی بردم .
تو بعضی از مواقع به نحوه رفتار و ابتکار عملی که میزدم واقعا به خودم میبالیدم !!! و در عین حال تو بعضی مواقع چنان به هم میریختم که از خودم نا امید میشدم !
واقعا تا چه حدود خودتون رو میشناسید ؟ سوالی که تو نگاه اول پاسخ خیلی ها این هستش که ما کاملا خودمون رو میشناسیم !!!!

ولی تجربه به من ثابت کرد که هر کس زمانی خودش رو خوب میشناسه که توی موقعیت مختلف قرار بگیره . شاید دلیل این که میگن سفر باعث شناخت میشه این هستش که توی سفر برخلاف زندگی یکنواخت و آرومی که برای خودمون ساختیم شرایط و موقعیت هایی پیش میاد که باعث میشه ما رفتار و عکس العملی یا حتی تصمیمی بگیریم که تو روال عادی نگیریم .
شرایط ها و موقعیت های مختلف باعث میشه انسان بیشتر خودش رو بشناسه و پی به توانایی ها و ناتوانایی های خودش ببره .

از موضوعی خیلی خوشحال هستم و اون اینکه اگر توی شرایط قرار نمیگرفتم هیچ وقت پی به ناتوانایی های خودم و توانایی های خودم نمیبردم . مسئله ای که برای من خیلی ارزش داره . و از این موضوع میتونم توی دوران زندگی خودم بهره ببرم .

همیشه شاد .