شنبه، مهر ۳۰، ۱۳۸۴

از زمانی که ماه رمضون اومده کمی ترتیب پخش سریال های صدا و سیما عوض شده و طبق سال های گذشته بعد از اذان مغرب سریال های مختلفی از شبکه های سراسری پخش می شه!
من به شخصه به ندرت تلوزیون نگاه میکنم !! مگه اینکه برنامه فوق العاده باشه تا وقت بزارم و برنامه رو نگاه کنمولی خوب دقیقا بعد از اذان تلوزیون شروع می کنه فیلم های روحیه دار !!! برای شاد کردن مردم پخش می کنه .
یکی از همین سریال هایی که امسال پخش می شه مجموعه ای با نام "متهم گریخت" به کارگردانی رضا عطاران هستش .
کاری با موضوع و محتوای پائین فیلم ندارم. تنها چیزی که به نظر من رضا عطاران تونسته تو این مجموعه خوب نشون بده اینه که مردم تو تهران از هر فرصتی استفاده می کنند تا سر همدیگر روکلاه بزارند!!!
اگر قصد عزیمت به شهر همیشه ترک تبریز و... را داشته باشید از زمین و آسمون به شما Massage و E-mail و ... میاد که مواظب باش سرت کلاه نزارن!!
و شما ازهمون لحظه ای که وارد شهر میشید حواستون هست که سرتون رو کلاه نزارن !! و دست اخر هم میبینی که این مردم جالب برای اینکه سر شما رو کلاه بزارن از جیب خودشون هم خرج کردند و دست اخر روح خودشون شاد میشه که سر یه تهرانی رو کلاه گذاشتن!
مثلا زیاد شنیدید که راننده تاکسی های تبریز خیلی پدر سوخته هستند و سر مسافر جماعت رو کلاه می زارن .حالا اگه مسافر فارسی زبون باشه دیگه اصلا به اون رحم نمی کنند.
حالا این کلاه گذاشتن چه جوری ؟!!
از فرودگاه تبریز تا خونه اقوام شما 5 دقیقه راه هستش و اگه کرایه هم به نرخ تهران حساب کنیم 1500 تومن میشه!
آقای راننده شما رو سوار می کنه و دقیقا 40 دقیقه تو شهر می گردونه و دست اخر که پیاده میشید از شما 2000 تومن کرایه میگیره!!!!
حالا اگه اون مصرف بنزین رو با توجه به نوع ماشین(پیکان ) در نظر بگیریم هزینش بیشتر از 500 تومن میشه!!!
حالا دل تبریزی خوشه که سر شما رو کلاه گذاشته. و توی هر مجلسی که می شینه پشت شما دی وی دی میزاره که سر شما رو کلاه گذاشته و 500 تومن از شما زیاد گرفته
حالا وضع تو تهران چه طوره؟
تو تهران مردم از کوچکترین امکانات هم استفاده می کنند تا سر شما رو کلاه بزارن.
وای به حالتون که از شهرستان بخواهید بیائید تهران .
خوب می خوام چند تا نمونه های فوق العاده کوچیک رو بنویسم:
چند روز پیش من و رضا و حسن (یکی از دوستان خوش قول خودمون!) سوار تاکسی شدیم و مسیر کوتاهی رو اومدیم و چون مسیر تکراری ما سه نفر هستش زمانی که پیاده شدیم من 500 تومن به راننده دادم و منتظر شدم تا 200 تومن برگردونه ولی راننده به من نگاه می کرد و من به راننده! و گفت درسته!
گفتم: کرایتون میشه 300 تومن!
جوابی که راننده به من داد خیلی جالب بود:
الان شبه ونفری هم میشه 150 تومن!
برگشتم گفتم: پدرسگ!!! اگه نفری 150 تومن هم بگیری میشه 450 تومن !من 500 تومن دادم!
راننده 50 تومن داد و رفت!
به همین راحتی ظرف 1 دقیقه 150 تومن از ما سه نفر زیاد گرفت !حالا اون تبریزی مادر مرده برای اینکه 500 تومن از شما بیشتر بگیره 40 دقیقه از وقت شما و خودشو می گیره !!!
اما نمونه ی دیگه :
چند روز پیش برای خریدن یک مموری کارت برای گوشی رضا رفته بودم پاساژ علاءدین.وقتی وارد مغازه شدم دیدم 4 تا فروشنده لم دادند به صندلی و منتظر هستند تا یک مشتری بیاد مغازه تا سر کیسش کنند .و از اونجایی که تبحر خاصی تو به هم ریختن مغازه های مختلف دارم دست به کار شدم ظرف 15 دقیقه کاری کردم که هر 4 تاشون سر پا وایسن و توضیح در مورد جنسشون بدن و دست آخر هم مموری کارت 22000 تومنی رو به قیمت 17500 تومن خریدم اونم در حالی که هر 4 تا فروشنده التماس می کردند که من زودتر خرید خودم رو انجام بدم و برم بیرون!!!
زمانی که پول رو پرداختم و می خواستم بیام بیرون یک آقایی که تیپ بدی نداشت ولی حرف زدنش جوری بود که فکر می کردی هیچ اطلاعاتی در مورد موبایل نداره جالب اینجاست که اونم مموری کارت می خواست و اون 4 تا فروشنده با چنان قدرتی مموری کارتی رو که من خریده بودم 17500 تومن به قیمت 23500 بهش دادن !!! اونم با کلی منت و بی احترامی!!!یعنی تو پاچش کردن!


حالا منم تو تهران هستم اون بابا هم تو تهران ! با همچین تفاوت قیمتی جنسشونرو می فروشن!! حالا فرض کنید همون تبریزی بدبخت بخواد بیاد پاشاژ علاءدین و یک مموری کارت بخره ! به نظر شما چندمیتونه بخره؟
البته این کارها محبت های فوق العاده ریزی هستش که مردم نسبت به هم انجام میدن و نمیخوام بحث رو باز کنم چون به حدی این موضوع گسترده هستش که اگه حواستون نباشه ترتیبتون رو به راحتی میدن!
چند پیشنهاد:

وقتی نشستید تو تاکسی به هیچ عنوان با راننده رفیق نشید. دختر خالتون نیست که شروع میکنید در مورد هر موضوعی با راننده صحبت می کنید .
همیشه پول خورد به همراه داشته باشید.قابل توجه شما که من یک بار کرایه 350 تومنی خودم رو به صورت سکه های 5 تومنی به راننده دادم و فقط 15 دقیقه طول کشید راننده پول ها رو بشماره!!
وقتی می خواهید خریدی انجام بدید همیشه طوری رفتار کنید که فروشنده حس نکنه شما چیزی نمیدونید! در مورد این موضوع می تونید از مقوله خالی بندی هم استفاده کنید.
همیشه حواستون باشه اگه تو خیلبون کسی جلوی شما رو گرفت و گفت پول میخوام به خاطر بیماری و .... اصلن کمک نکنید و سعی کنید از این آدم فاصله بگیرید.
نمی خوام وارد جزئیات بشم چون در مورد هر چیزی باید حواستون خوب جمع باشه .
اما حالا یک سوال که می خوام جوابشو خودتون بگید: چرا باید مردم دنبال هر فرصت کوچیکی باشن که سر همدیگر رو کلاه بزارن!
همیشه شاد باشید.