جمعه، دی ۳۰، ۱۳۸۴

آخرین تیر

اندر حوالی کنکور علمی - کاربردی
امروز من کنکور داشتم. کنکور کاردانی – کارشناسی .
حوزه امتحانی من دانشگاه پلی تکنیک بود . دانشکده نساجی. خیلی وقت بود که وارد دانشگاه پلی تکنیک نشده بودم . روحم اول صبحی شاد شد !! یاد کنکور سراسری افتادم که هر 2 هفته میرفتم و امتحان موسسه آیندگان رو میدادم . خلاصه آزمون سر ساعت 9 !! شروع شد . تعداد سوال های عمومی 100 تا بود !!
سوال های عمومی خوب بود . بعد سوال های تخصصی رو دادند . البته بماند که کمی نظم آزمون رو به هم ریختم !! آخه به من سوال های تخصصی رو نداده بودند . زمانی که گفتند سوال تخصصی رو بردارید . خم شدم که بردارم هیچ برگه ای نبود !! منم که دنبال سوژه !!
ولی خوب من این یک ماه رو خونده بودم . دیگه واقعا نمی دونم قبول می شم یا نه .
ولی در کل برخلاف امتحان آزاد از کنکوری که امروز دادم ! راضی ام.حداقل اینکه اگه قبول نشم ، تلاش خودم رو کردم و چیز گشادی رو گذاشتم کنار !!

امروز که رفته بودم کنکور بدم کسانی رو میدیدم که سنشون خیلی زیاده !! و من نمی دونم با چه انگیزه ای اومدن کنکور بدن . حالا کاملا مشخص بود که خانواده هم دارن !! برام جالب بود . قبل از اینکه آزمون شروع بشه زوم کرده بودم به چشم های یکی از همین بنده خداها که اول صبحی روز جمعه از پیش خانم !! اومده بود کنکور بده و داشتم واقعا فکر میکردم اینا اگه قبول بشن حالا سوای هزینه ، وقت از کجا میآرن درس بخونن.
اصلا بگیم وقت کنن برن سر کلاس بشینن پس کی می خوان بخونن برای امتحانات سنگین دانشگاه . اصلا به فرض اینکه تونستن مدرک هم بگیرن !! باز که چی؟
می خوای کار خودت رو ول کنی و نسبت به رشته ای خوندی دنبال کار !!

درس خوندن تو دانشگاه هم برای بعضی ها شده عقده !! مثلا وقتی تو یه جمعی می گی من دانشجو هستم .سریع بر می گردن بهت می گن :
خوش به حالت !! حال می کنید دیگه !!
حالا انگار رفتی خانه عفاف !! اینم عقیده مردم عادی نسبت به دانشگاه .
حالا طرف 99 سالشه ها و داره می میره !! ولی می گه به عشقه جوونی هام می خوام برم دانشگاه !! علمم زیاد بشه !!


حالا بریم سراغ خود کنکور !! عمرا تو این مملکت کنکور جمع نشه !! می دونید چرا ؟! برای اینکه حتی 5 درصد از افرادی که میان و کنکور کاردانی – کارشناسی رو شرکت می کنند درس نخوندن و فقط اومدن شانس !! آزمایی کنن .
خوب هر کدوم از این افراد حداقل 7000 تومن هزینه کردند . خوب خودتون حساب کنید و ببینیدچه رقم سرسام آوری میشه ! به همین راحتی .
حالا هر دانشجو برای قبولی به هر دری می زنه

سراسری
آزاد
علمی کاربردی
...!!
...!!
...!!


خودم رو از این قضیه مستثنی نمیکنم .به هر دری که زدم هیچ ! به دیوار و پنجره !! و کمد و .... !! خودم رو زدم و حاضرم چند سال از عمرم خودم هم بدم ولی این کنکور رو قبول بشم !!

امیدوارم همیشه شاد باشید.