جمعه، آذر ۱۱، ۱۳۸۴

روز جهانی ایدز مبارک باد

سلام دوستان همیشه همراه من
امروز رفتم و کنکور خودم رو دادم .بعدا شرح کاملشو می نویسم.
دیروز چون ذهنم مشغول بود نتونستم وبلاگم رو آپ کنم .
دیروز روز جهانی ایدز بود. که متاسفانه هیچ اطلاع رسانی در مورد این موضوع نمیشه.حتی تو تقویم رسمی کشور هم هیچ اشاره ای به این موضوع نشده بود.
بیماری ایدز که به بیماری نامرئی معروف هستش برخلاف بیماری های دیگه اثرات اون بعد از ده یا بیست سال بعد مشخص می شه و شخص تا خودش متوجه بیماری بشه چندین نفر دیگه هم آلوده کرده و همین نکته باعث شده تا کسترش ایدز اینقدر سریع صورت بگیره و مرگ و میر اون به نسبت سرایتش کمتر باشه !
درحال حاضر تنها راه مبتلا نشدن به این بیماری رعایت نکات ایمنیه و بس ! عملن هیچ دارویی برای از بین بردن ایدز وجود نداره و داروهایی هم که ساخته شدن همگی موقتی بودن و ویروس ایدز با جهش ژنتیکی تغییر شکل داده , درست همون کاری که ویروس آنفولانزا میکنه و به همین خاطر برای اونهم هنوز هیچ واکسنی نتونستن درست کنن . داروهایی که در بازار هستن تنها مهار کننده هستن و جلوی پیشرفت بیماری رو میگیرن و سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنن و اثر درمانی ندارن و در ضمن فوق العاده گرون هستن و متخصصین کمی از این داروها اطلاع دارن !!! خرج هر بیمار مبتلا به ایدز در سال 12 میلیون تومان تخمین زده شده که با این داروها شخص فقط میتونه زنده بمونه و امیدوار باشه که روزی درمانی برای این بیماری کشف بشه ! در صورت قطع شدن این داروها بیماری شروع به گسترش میکنه و شخص در زمان کوتاهی میمیره . افراد عادی فقط میتونن برای مدت محدودی با داروهای معمولی سیستم ایمنی بدنشون رو محافظت کنن و بعد از گسترش و پیشرف اون عملن هیچ کاری از دستشون بر نمیاد و فقط باید به انتظار مرگ بمونن !!! در کل از زمان فعال شدن ویروس تا مرگ 4 تا 5 ماه بیشتر طول نمیکشه .

راههای انتقال هم که اونقدر در این سالها گفته شده که زبونها همه تبدیل به موکت و زیلو شده ! اولین راه همون تماس جنسی غیر ایمن هست ! انتقال خون آلوده از طریق تزریق خون یا اهدای خون در جراحی ها ! استفاده از سرنگ مشترک بین بیماران دیابتی و معتادین به هروئین ! تیغ اصلاح و لوازم تاتو برای خالکوبی و بریدگی ها و زخم ها ! انتقال از مادر آلوده به فرزند – انتقال از طریق شیر مادر و ... ! حتا خوبه بدونین که انتقال ایدز از طریق کاندوم هم امکان پذیر هست و به همین دلیل حتمن باید از کاندوم های لاتکس و انواع مرغوب استفاده بشه !!!!

تاتو و حجامت که این روزها خیلی رایج شده یکی از راههای انتقال این بیماری هست و باید حتمن لوازم تاتو استریل شده باشن ! دندانسازی ها هم میتونن در انتقال ایدز موثر باشن و به همین دلیل باید پزشکانی رو انتخاب کنین که لوازمشون رو در دستگاه مخصوص قبل از شروع استریل میکنن و مطمئن هستن . استفاده از سرنگ مشترک بین معتادین در زندانها و یا در پارتی ها ! رابطه جنسی بین همجنس گراها مخصوصن بین مردان همجنس باز بدون کاندوم و حتا بین زنان خودفروش ! و در موارد نادری از طریق بوسه های تر این بیماری منتقل میشه ! دلیل اون خونریزی طبیعی لثه هاست که 50% از مردم این بیماری رو دارن و در صورت بوسه تر که بزاق دهان هر دو ترکیب میشه این بیماری به راحتی منتقل میشه !!!! زنان بیشترین قربانیان ایدز در جهان هستن به این علت که ناخواسته و از طریق مردان آلوده میشن و کودکان هم معصوم ترین و بیگناه ترین قربانیان ایدز هستن که از طریق مادر مبتلا میشن ...

جالبه بدونین که هنوز هم مردان و زنان ما از کاندوم استفاده نمیکنن ! هنوز مردان ایران از خرید کاندوم شرم دارن ! هنوز مردان و پسرهای ایرانی استفاده از کاندوم رو سوسول بازی و بچه ننه بودن میدونن ! هنوز خیلی از زنان تصور میکنن قرص ضد حاملگی بهتر از کاندومه !!! هنوز خیلی از مردم فکر میکنن کاندوم تنها برای جلوگیری از حامله شدنه . هنوز خیلی از مردم تصور میکنن همین که طرف ظاهرش موجه بود تمومه و مشکلی نداره و سالمه ! اینها همه جهله . اینها تعصبات بی مورده و نتیجه اینها مرگه ! اگه زمانی مرگ رو در سرطان میدونستن و یا تصادفات رانندگی و افتادن از بلندی و حوادث دیگه , اما امروز با قاتلی روبرو هستیم که نامرئیه ! دیده نمیشه ! احساس نمیشه و فقط زمانی آشکار میشه که مرگ رو به شما هدیه میکنه و شما تنها باید بشینین و شمارش معکوس عمرتون رو رقم بزنین !!!!

خوب به نظر شما دیگه وقت این نیستش که خانواده ها از عقاید پوچ خودشون دست بردارند و مسائل جنسی رو برای فرزندان خودشون باز کنن تا این پسر یا دختر با اطلاعات کامل و دید باز نسبت به این مسائل وارد جامعه بشه. چون اطلاع رسانی در مورد این گونه مسائل در جامعه خیلی کمه و عملا صفر هستش و این درحالی هستش که از همون زمانی که دختر و پسر وارد دبستان می شه در معرض خطر هستش و می بینید که نقش خانواده چقدر تو این زمینه مهم هستش.

به امید روزی که اطلاعات مردم و سطح آگاهی اونها نسبت به ایدز! بیشتر بشه وداروی این بیماری هم ساخته بشه .
شب همتون بخیر.
همیشه شاد.