سه‌شنبه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۷

آیینه دل .....

امروز این وبلاگ دختر گیس بریده "مرجان" رو می خوندم . مطلبی در مورد آینه ها دروغ می گن! نوشته بود که در این مطلب به بینی و گندگی اون اشاره کرده بود !!!!!!!!!!!!!! پیرو مطالب اون و موضوع نوشته من هم مینویسم !
یادم میاد سال قبل که سازمان بودم و برای مدیریت امور ورزشی مامور هماهنگی با دبیرخونه سمینار تخصصی بودم که در مورد جراحی پلاستیک که در تهران برگذار شده بود . در پایان این سمینار اعلام شد که ایرانیان بیش از اروپاییان و آمریکایی ها بینی خود را عمل می کنند !!!!!!

این خبر یک نکته شرم آور در خودش داشت و دوست دارم نتیجه ای رو که گرفتم رو براتون بنویسم :
ما مردمانی هستیم که بیش از اون که به درونمون توجه کنیم به ظاهر خود و دیگران و دوستان و آشنایان و خلاصه همه کس و کارمون کار داریم . و معیار قضاوت ما از دیگران , زشتی و زیبایی و چهره افراد هست نه دل و باطن آنها !
پسر ها می رن سراغ دختری که زیباست و دیگه کارش به معیار ها ندارن ! و دختر ها هم بد تر !
دوستان زیادی داشتم و افراد زیادی رو دیدم که به خاطر فقط ظاهر زیبا و بستن چشم خود به روی جوهر انسانیت به هرز رفتند و
باعث نابودی هم خود هم خانواده هم ضربه به اجتماع شدند ,
اکثر ما تلاش می کنیم اگر عیب و ایرادی در هیکل خود می بینیم آن را سریعا برطرف کنیم در حالیکه هیچ وقت ایراد های اخلاقی خودمون رو درمان نکردیم و حتی اهمیت هم نمی دیم و تازه بدتر از اون خودمون رو سر تر از دیگران هم می دونیم !
وای بر ما ....
ما از درون خودمون غافلیم و نمی خواهیم به اون توجه کنیم . یک روز لاغری مد می شه برای خانم ها و سیل زنها و دختر ها سرازیر می شه به کلینیکهای لاغری و بدن سازی و دارو خانه ها .
علت اینکه می گن تو هیچ جای دنیا نمی شه مثل ایران پول در آورد همینه ! چون مردم ما مردمی ساده و ظاهر بین هستن ! یک روز مدل موی اینچنانی , یک روز مدل موی آنچنانی , یک روز احساس می کنند بینی آنها نا فرم هست و به اصطلاح دست به تغییر دکوراسیون می زنند و روزی هم خال کوبی مد می شه و روی سینه و شکم و ابرو و بازو و پا و ... بعد هم می شنویم بر اثر عدم رعایت موارد ایمنی عده ای از جوون ها دچار ایدز و هپاتیت شدند بر اثر خال کوبی های غیر مجاز و بهداشتی !
یک روز مد می شه دختر ها 2 تا گوشواره بندازن گوششون یک روز مد می شه پسر ها گوشواره بگذارند و ... یک روز پسر ها زلف می گذارند و موهاشونو رنگ می کنن و به قول حسنی از اون زهر ماری می مالن و یک روز هم دختر ها مو هاشونو پسرونه می کنند !
در ایران امروزی ما داشتن کمالات و فضل و دانش خواستگار آنچنانی نداره و به طور معمول چنین مقوله هایی در حاشیه قرار می گیره و سطحی نگری جایگزین اون می شه و رقیب بلا منازع عقل و شعور و دانش یعنی پول همیشه و همه جا عرض اندام می کنه و انسانیت رو به زمین می کوبه !
بعد هم می نالیم که فلان آغازاده فلان قدر کلاه برداری کرد و ... اکثر ما ایرانی ها از نظر فرهنگی و اجتماعی مردمانی کوته بین و ظاهر بین هستیم و بیشتر از جلوی پامون رو نمی بینیم و دید ما تا نوک بینی هامون جلوتر نمی ره و بعدهم که دچار پیشامد های ناگوار می شیم دیگران رو مسئول می دونیم !
مثل عمل های بینی که گاهی نتیجه عکس می شه و حالا خر بیار باقالی بار کن !!!! یارو دماغش هیچ ایرادی نداره اما چون می خواد از قافله عقب نمونه می ره عمل می کنه و بعد هم دماغش می شه مزرعه سیفی جات !!!ا
گر نگاه ما فراتر بود و آینده نگر بودیم حال و روز کشور ما این نبود .چو فردا شود فکر فردا کنیم .....؟!
این روزا که شهر عشق خالی ترین شهر خداست خنجره نامردمی حتی تو دسته سايه هاست وقتی که عاطفه رو می شه به آسونی خريد معنی کلام عشق خالی تر از باد هواست
همیشه شاد باشید ....